keskiviikko 2. kesäkuuta 2010

ko sai nii halavalla





Menin eilen kangaskauppaan ostamaan pienimmäiselle pipokangasta. Hänellä on kyllä pipoja ja muita lakkeja, mutta ei yhtään sopivaa. Joko puristaa, kiristää, tippuu päästä tai menee silmille. Yritän sitten omatekoista. Tiedän, että neulomalla saisi hyvän, mutta nyt on ompeluvire päällä, eikä huvita neuloa.

Kaupassa olikin alennusmyynti, joten mukaan tarttui (vähän!) muutakin tuon turkoosin lakkikankaan lisäksi. Vaaleanpunaisesta palasta tulee ehkä kesähattu jollekin tytöistä, isolehtisestä trikoosta kesäpaita tai yöpaita. Kukkaista verhokangasta(!) olen ihastellut pitkään ja meinaan ommella siitä itselleni tunikan. Näiden lisäksi ostin äidille trikootunikakankaan. Ja halavalla lähti.

Mistähän saisi vielä lisätunteja vuorokauteen, että ehtisi kaikki tekemään?

Älkää päästäkö minua kangaskauppaan!

5 kommenttia:

  1. Voi voin kuvitella tunteesiPipsa!Mulle tulee sama mieteton kirjojen "puute olo" antikvariaatissa: ))-ei ole mulla yhtään kirjaa ja tuokin on niin halpa:)
    Eipä muuta kuin ompeluiloa ps ja tunteja päivään ja jos tunikoita myynnissä joskus täällä niiden kestokäyttäjä koko 36 aina valmiina tilaukseen !Voi hyvin!

    VastaaPoista
  2. Vau mitä kankaita! Näen jo sen verhokangastunikan valmiina, ihana! Kaunis on tuo peikonlehtikuvioinen.

    Ja minun uusi suffelisiskoni... nam. Lähden kohta kameran kanssa ulos. :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos Maria. Saattaahan niitä tunikoita joskus tänne tullakin, ollaan sopivasti samankokoisiakin.

    Ilse, kiva kun tykkäsit suffelista!

    VastaaPoista
  4. Lämmin kiitos vielä ihanasta Kesähattusesta!Olen aivan rakastunut siihen: ) kuin tehty minulle ja niinhän se onkin!Tuhannet kiitokset siitä että tänä kesänä tämä mamma ei pode auringonpistosta.Olet taitava!

    VastaaPoista
  5. Auringonpaistetta hellehatun alle!

    VastaaPoista